• شرکت املاک گیلانا
  • شرکت املاک گیلانا
رحیم آباد رودسر
رحیم آباد رودسر

رحیم آباد، مقصدی جذاب برای عاشقان طبیعت

رحیم آباد، شهری زیبا و سرسبز در استان گیلان و در دل رشته کوه های البرز، با طبیعتی بکر و جذاب، جاذبه های گردشگری متعدد و فرهنگی غنی، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این شهر که از آن به عنوان "دره بهشت" یاد می شود، با آب و هوای معتدل و کوهستانی، طبیعت خیره کننده، باغ های چای سرسبز، جنگل های انبوه، رودخانه های خروشان و چشمه های جوشان، تجربه ای فراموش نشدنی را برای هر مسافری به ارمغان می آورد.

رحیم آباد، شهری  Rahimabad آرام و دلنشین با مردمانی خونگرم و مهمان نواز است که با استقبال گرم خود، سفر شما را به یاد ماندنی تر می کنند. این شهر در دامنه کوه های البرز قرار دارد و از طبیعت بی نظیر آن می توان به جنگل های انبوه، مراتع سرسبز، آبشارهای سحرانگیز و چشمه های خروشان اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری رحیم آباد

1. آبشار لاتون:

آبشار لاتون، با ارتفاع 105 متر، بلندترین آبشار گیلان و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار در دل جنگل های انبوه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیری پر پیچ و خم را طی کنید. در کنار آبشار، حوضچه های طبیعی و خنک وجود دارد که می توانید در هوای گرم تابستان، در آن ها شنا کنید.

2. آبشار خرپشته:

آبشار خرپشته با ارتفاع 50 متر، در کنار روستای خرپشته قرار دارد. این آبشار از صخره های بلند به پایین می ریزد و منظره ای شگفت انگیز ایجاد می کند. در کنار آبشار، امکانات تفریحی مانند آلاچیق و رستوران وجود دارد تا بتوانید از طبیعت بکر و دلنشین این منطقه لذت ببرید.

3. جنگل های رحیم آباد:

جنگل های رحیم آباد، با درختان سر به فلک کشیده، پوشیده از درختان بلوط، ممرز، راش و افرا است. پیاده روی در این جنگل ها، تنفس در هوای پاک و تماشای زیبایی های طبیعت، تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

4. مراتع سرسبز:

مراتع سرسبز رحیم آباد، با چمنزارهای وسیع و گل های رنگارنگ، مکانی ایده آل برای عکاسی و گذراندن اوقات فراغت است. در این مراتع می توانید در کنار چشمه ها و رودخانه ها، چادر بزنید و از طبیعت بکر لذت ببرید.

5. چشمه های آب معدنی:

در رحیم آباد چشمه های آب معدنی متعددی وجود دارد که خواص درمانی دارند. چشمه های آب معدنی مانند چشمه آب گرم “تشمش”، برای درمان بیماری های پوستی و مفصلی مفید است.

6. منطقه گردشگری “سوباتان”:

سوباتان، روستایی ییلاقی در دامنه کوه های البرز است که در نزدیکی رحیم آباد قرار دارد. این روستا با مناظر کوهستانی، مراتع سرسبز و هوای خنک، مکانی ایده آل برای گذراندن تعطیلات تابستانی است.

7. قله “درفک”:

قله درفک، با ارتفاع 2713 متر، مرتفع ترین قله در منطقه رحیم آباد است. صعود به این قله، برای کوهنوردان حرفه ای، تجربه ای هیجان انگیز و چالش برانگیز خواهد بود.

8. موزه مردم شناسی رحیم آباد:

موزه مردم شناسی رحیم آباد، محل نگهداری اشیاء و ابزارهای سنتی مردم این منطقه است. با بازدید از این موزه می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم رحیم آباد بیشتر آشنا شوید.

رودسر کجاست؟


تاریخ خبر : ۱۴۰۳/۰۶/۲۸