• شرکت املاک گیلانا
  • شرکت املاک گیلانا
ماسال Masal
ماسال Masal

ماسال یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است که به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، ییلاقات دلنشین و آب و هوای خنک در تابستان، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی ماسال

ماسال Masal در شمال غربی رشت، مرکز استان گیلان قرار دارد. این شهر در همسایگی فومن، صومعه سرا، رضوانشهر، اردبیل و خلخال قرار دارد. ماسال پس از رودبار، دومین شهر مرتفع استان گیلان است.

ییلاقات ماسال

یکی از جذاب ترین ویژگی های ماسال، ییلاقات متعدد و بسیار زیبای آن است. ییلاقات ماسال با آب و هوایی پاک و بی نظیر، فضایی بکر و مه آلود، آرامش وصف نشدنی، آبشارهای بلند و مراتع سرسبز بی انتها، فرصت قدم زدن روی ابرها را در اختیار شما می گذارند. برخی از معروف ترین ییلاقات ماسال عبارتند از:  

اولسبلنگاه: یکی از زیباترین و معروف ترین ییلاقات ماسال است که بسیاری از گردشگران برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت به آنجا می روند.

سوچاله: ییلاقی دیگر با طبیعتی بکر و چشم اندازهای زیبا.

خشکه دریا: ییلاقی در دره ای واقع شده که محل تلاقی چند رود پر آب ماسال است.

جاذبه های گردشگری ماسال

علاوه بر ییلاقات، ماسال جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد مانند:

آبشارهای متعدد: ماسال به شهر آبشارهای بلند معروف است و آبشارهای زیادی در این منطقه وجود دارد.

جنگل های انبوه: ماسال پوشیده از جنگل های انبوهی است که برای پیاده روی و طبیعت گردی بسیار مناسب هستند.

روستاهای سنتی: روستاهای سنتی ماسال Masal با معماری خاص و مردمانی خونگرم، دیدنی هستند.

بهترین زمان سفر به ماسال

بهترین زمان برای سفر به ماسال فصل بهار و تابستان است. در این فصول هوا معتدل و دلپذیر است و می توانید از تمام زیبایی های این منطقه لذت ببرید.

مسیر دسترسی به ماسال

برای رسیدن به ماسال می توانید از طریق جاده قزوین - رشت به سمت رشت حرکت کنید. قبل از رسیدن به رشت، به سمت جاده فومن بروید و پس از عبور از فومن و سپس صومعه سرا به روستای کلیدبَر برسید. مسیر را به سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید و سپس به سمت ماسال بروید.

جمع بندی

ماسال منطقه ای بکر و زیباست که برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت، انتخاب بسیار مناسبی است. اگر به دنبال آرامش و طبیعت بکر هستید، حتما به ماسال سفر کنید.

آستارا کجاست؟


تاریخ خبر : ۱۴۰۳/۰۵/۲۳