• شرکت املاک گیلانا
  • شرکت املاک گیلانا
لاهیجان کجاست
لاهیجان کجاست

لاهیجان، عروس سبز گیلان

لاهیجان، شهری سرسبز و خوش آب و هوا در استان گیلان است که به دلیل طبیعت بکر، چای مرغوب و جاذبه های گردشگری متنوع، به عروس سبز گیلان شهرت یافته است. این شهر Lahijan Gilan Iran که در ناحیه کوهپایه ای قرار دارد، تپه های پوشیده از بوته های چای و طبیعت سرسبز آن، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

موقعیت جغرافیایی لاهیجان

لاهیجان در شرق استان گیلان و در حاشیه دریای خزر واقع شده است. این شهر به دلیل قرارگیری در منطقه ای کوهپایه ای، از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار است. وجود رودخانه های متعدد و تالاب بین المللی امیرکلایه، بر زیبایی و جذابیت این منطقه افزوده است.

جاذبه های گردشگری لاهیجان

لاهیجان جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بام سبز لاهیجان: این بام که در بالای شیطان کوه قرار دارد، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر است. وجود شهربازی، آلاچیق های مختلف و تله کابین احرار، بر جذابیت این مکان افزوده است.

تالاب بین المللی امیرکلایه: این تالاب یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر است و از نظر تنوع زیستی بسیار غنی می باشد.

باغ چای: بازدید از باغ های چای و فرایند تولید چای، یکی از جذابیت های سفر به لاهیجان است.

شیطان کوه: این کوه با چشم اندازی زیبا بر شهر لاهیجان، مکانی مناسب برای پیاده روی و ورزش است.

موزه چای: این موزه به تاریخچه چای و فرآیند تولید آن در ایران اختصاص دارد.

مسجد گوهرشاد: این مسجد تاریخی یکی از زیباترین بناهای شهر لاهیجان است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم لاهیجان

مردم لاهیجان مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند و به فرهنگ و آداب و رسوم خود بسیار پایبندند. زبان رایج در این شهر گیلکی است و غذاهای محلی لاهیجان نیز بسیار متنوع و خوشمزه هستند.

صنایع دستی لاهیجان

لاهیجان در زمینه صنایع دستی نیز بسیار غنی است. حصیربافی، بامبوبافی و تولید صنایع دستی چوبی از جمله صنایع دستی معروف این شهر هستند.

بهترین زمان سفر به لاهیجان

بهترین زمان برای سفر به لاهیجان فصل های بهار و تابستان است. در این فصول هوا معتدل و مطبوع است و طبیعت لاهیجان در زیباترین حالت خود قرار دارد.

اگر به دنبال سفری آرام و دلنشین در طبیعت هستید، لاهیجان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. امیدواریم به سوال شهر لاهیجان کجاست؟ پاسخ داده باشیم.

لاهیجان، گیلان، گردشگری، طبیعت، چای، بام سبز، تالاب امیرکلایه

آستانه اشرفیه کجاست


تاریخ خبر : ۱۴۰۳/۰۵/۱۳