• شرکت املاک گیلانا
  • شرکت املاک گیلانا
آستانه اشرفیه کجاست
آستانه اشرفیه کجاست

آستانه اشرفیه، نگین سبز شمال ایران

آستانه اشرفیه، یکی از شهرهای زیبا و تاریخی استان گیلان است که در شمال ایران واقع شده است. این شهر Astaneh-ye Ashrafiyeh به دلیل حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف، برادر امام رضا (ع)، از اهمیت مذهبی بالایی برخوردار است. اما آستانه اشرفیه تنها به حرم متبرک خود محدود نمی شود و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است.

موقعیت جغرافیایی

آستانه اشرفیه در فاصله تقریبی 35 کیلومتری رشت، مرکز استان گیلان قرار دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات البرز منتهی می شود. آب و هوای این منطقه معتدل و مرطوب بوده و طبیعتی سرسبز و دل انگیز دارد.

تاریخچه

آستانه اشرفیه قدمتی طولانی دارد و در طول تاریخ، شاهد حوادث و رویدادهای مهمی بوده است. بنا به روایات تاریخی، این شهر در گذشته به نام "پیربازار" شناخته می شد و سپس، به آستانه اشرفیه تغییر نام داد.

جاذبه های گردشگری

حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف: مهمترین جاذبه گردشگری آستانه اشرفیه، حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف است که همه ساله پذیرای زائران بسیاری از سراسر کشور است.

پارک ساحلی: پارک ساحلی آستانه اشرفیه، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت زیبای ساحل خزر است.

آرامگاه استاد معین: آرامگاه استاد معین، موسیقی دان نامدار ایرانی، در آستانه اشرفیه قرار دارد.

جنگل ها و مراتع: اطراف آستانه اشرفیه پوشیده از جنگل های انبوه و مراتع سرسبز است که برای طبیعت گردی و کوهنوردی بسیار مناسب هستند.

روستاهای اطراف: روستاهای اطراف آستانه اشرفیه، با معماری سنتی و محصولات کشاورزی متنوع، از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه هستند.

صنایع و اقتصاد

اقتصاد آستانه اشرفیه بر پایه کشاورزی، دامداری و صنایع دستی استوار است. برنج، چای، مرکبات و زیتون از مهم ترین محصولات کشاورزی این منطقه هستند. همچنین صنایع دستی مانند گلیم بافی، حصیربافی و سفالگری در این شهر رونق دارد.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به آستانه اشرفیه، فصل های بهار و تابستان است. در این فصول، طبیعت منطقه در زیباترین حالت خود قرار دارد و هوا برای گردش و تفریح مناسب است.

اقامت

آستانه اشرفیه دارای هتل ها، مهمانخانه ها و اقامتگاه های بوم گردی متنوعی است که برای اقامت گردشگران آماده ارائه خدمات هستند.

در مجموع، آستانه اشرفیه شهری زیبا و تاریخی است که با طبیعت بکر، جاذبه های مذهبی و فرهنگی و مردمانی خونگرم، می تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد.

برای خرید برنج مرغوب آستانه اشرفیه اینجا کلیک نمائید


تاریخ خبر : ۱۴۰۳/۰۵/۱۱